Choose Language

Info Tel. Pozovite! Call Today!

064-11-56-894

Usluge projektovanja Facility Management-a

 

Projektovanje Facility Management-a ili dugoročne održivosti objekta u eksploataciji predstavlja  vrlo značajnu celinu projektne dokumentacije  koja se odnosi na postojanost  investicionog objekta ili nekog sistema za period njegovog životnog ciklusa ili veka trajanja.

Poslednjih decenija savremeni  sistemi u svom poslovanju posvećuju posebnu pažnju problematici  projektovanja  Facility Management-a, uvodeći je kroz zakonsku proceduru sa određenim standardima i normama.  Konačno su i Facility Menadžment-u  dali značaj koji je oduvek i postojao, ali u vrlo različitoj formi, u različitim podnebljima i sa sličnim ciljem da se dugoročno zaštite civilizacijske izgrađene vrednosti.

Koliko je važna faza projektovanja da bi se mogao kvalitetno graditi neki objekat, ništa manje nije važnija i faza projektovanja Facility Management-a, da bi taj objekat postojao dugoročno, stabilno, funkcionalno i ekonomski isplativo. Ako se glavne dve faze projektovanje i izgradnja završe u relativno kratkom vremenu, postavlja se osnovno pitanje koliko tek treba znanja, iskustva i veštine da bi se takav objekat uveo u tokove racionalnosti i u njima ostao dugoročno kroz svoj životni ciklus eksploatacije.

 


Projekat Facility Management i implementacija

 

Projektovanje i implementacija Facility Managementa je vrlo složen i zahtevan proces koji traži sva interdisciplinarna  tehnička znanja praćena iskustvom i veštinama na projektovanju, upravljanju projektima, stručnom i investicionom nadzoru, upravljanju budžetom i druga znanja koja će integrisati CAFM softver nove generacije u živ, fleksibilan sistem.

Da bi se steko realan dojam  o ovoj grani najnovijeg menadžmenta u Srbiji,  mogu se navesti značajne činjenice koje idu u prilog razmišljanju investitora kako će racionalno pristupiti gradnji investicionog objekta ili kompleksa, počev od samog  estetskog rešenja, njegove funkcije, sadržaja, izbora opreme postojanosti materijala, racionalnom korišćenju svih energetskih tokova i sl, do nivoa pametnih zgrada. U našim uslovima, kao i većini okruženja, sve se završava na ovom stepenu saznanja. Objekat dobije neku rutinsku formu održavanja, više snalaženja, bez jasnog koncepta, procedura rada i kontrole, što ga neminovno vodi ka skorom urušavanju i propadanju. Svedoci smo nebrojenih primera i vrlo različite strukture objekata, propalih  ili napuštenih, pa i onih čija je osnovna delatnost bila dobra, ali su je savladali neracionalni troškovi pratećih segmenata poslovanja. Koncept FM projekta došao je sa svakim novim ino partnerom za svoj objekat i to je prvi susret u našem okruženju koji potvrđuje da se nešto znatno razlikuje, i da zub vremena nije tako nemilosrdan kao prema našim izgrađenim objektima,  i ako su rađeni  istom tehnologijom.

Zaključak je jasan. Mi smo stvarali od trajnih, privremene vrednosti. Postavlja se pitanje kako popraviti to što se realno može popraviti i da li će biti isplativo? Prvo se mora krenuti od vitalnih sistema koji su urušeni, a  moraju se spašavati, kao sistemi od opšteg interesa i značaja. Tako složenu problematiku može rešiti samo PROJEKAT FM  zatečenog stanja. Takav projekat biće složeniji za jednu stepenicu od projekta novog objekta. Sve što je predmet izrade novog projekta, specifikacija, karakteristika prostora i opreme, procedura i sl, ovoga puta to podrazumeva potrebu celovitog snimanje i utvrđivanja  postojećeg stanja.

Navode se celine u  fazi snimanja koje treba da sadrži takav projekat:

  • snimanje stanja građevinskih objekata i sadržaja
  • stanja infrastrukturnih objekata
  • vanjskih instalacija
  • instalacija grejanja, klimatizacije, ventilacije
  • elektro instalacija, rasvete, potrošača
  • instalacija niskog napona
  • energetskih izvora, TS, kotlarnice, gasova i drugih medija
  • hidro instalacija, pitke i sanitarne  vode
  • tehničke službe održavanja i ostale prateće službe
  • prateće opreme
  • požarnh instalacija i ostalo od bitnog uticaja                                                                  

Snimljeno stanje mora raspolagati sa svim tehničkinm karakteristikama, predlogom mera za poboljšanje, popravku, revitalizaciju, ispitivanja radi utvrđivanje bitnih parametara. Ovo je polazni uslov za primenu strategije PROJEKTA FM  koja se dalje realizuje  sa izradom  uputstava i procedura, implementacijom softvera i obukom  kadrova.

 

Facility Management Srbija, Beograd, Inpros inženjering

 

Gradnja u vremenu visokih tehnologija, novih materijala, štedljivih zgrada i zelene tehnologije postavlja vrlo visoke zahteve održivosti. Nezamislivo je da  takav jedan objekat može početi svoju eksploataciju bez jasno obučenog tima, procedura rada, utvrđenog budžeta na godišnjem nivou kao i kompletne strategije, koja putem savremenog softvera, daje u najkraćem vremenu informacije različitog stepena složenosti i na različitim nivoima odlučivanja.

Ovako pstavljeni  ciljevi  se već ostvaruju na mnogim kompleksnim objektima, pa i u našem okruženju. To upućuje na dovoljna saznanja o neminovnosti izrade  PROJEKTA DUGOROČNE ODRŽIVOSTI ili  (FACILITY MANAGEMENT), kao završne faze i značajne celine glavnog projekta svakog složenog i kompleksnog objekta.

Znajući da ne postoji egzaktna regulativa  niti procedure koje propisuju kvalitet ovog dela dokumentacije, za projektante biće dovoljni pravilnici koji uređuju korištenje objekta i njegovih celina, opreme i instalacija, te svih elemenata iz osnovnog projekta na koji se naslanja PROJEKAT  FM.

Sadržaj ovog dela projekta podredićese raspoloživom softverskom rešenju, čime će se integrisati kao jedinstvena  projektna celina. Po jasno  definisanim modulima i fazama  projektovanja zaokruživaće se karakteristični segmenti objekta, koje će softver integrisati kao PROJEKAT FM. Ukupan projekat biće  završen kada se završi njegova implementacija. To je konačno i potvrda da će ovakav način izrade PROJEKAT FM upotpunosti odgovarati implementiranom spoftverskom rešenju. U toku izrade projekta pojavljivaće se različiti zahtevi i uslovi o mogućoj korekciji ili izmeni upravljačkih celina vrlo zahtevne opreme, kada su u pitanju karakteristike izlaznih signala koji moraju biti kompatibilni sa softverom koji će iste pratiti. Ovo se odnosi na sisteme HVAC-a (grejanja, klimatizacije, ventilacije i hlađenja) , savremenih sistema zaštite od požara i sl.

Ovaj koncept izrade PROJEKTA FM  biće dopunjavan i menjan sa novim  izazovima i saznanjima, standardima i regulativom, a pred projektnim interdisciplinarnim timom  postavljeni su vrlo visoki zahtevi da eminentna  projektantska i graditeljska dela postave na zavidan nivo, ostavljajući tako civilizacijske vrednostii, kao primere njihove dugoročne samoodrživosti.

 

  • Moguće uštede

    •   10-60% na uštedi energije
      •  15-20% na tehničkom održavanju
        3-12% na čišćenju
        5-7% kroz optimizaciju prostora
      •  10% u procesima preseljenja
      •  50% na upravljanju ključevima
      •  20% na povećanju produktivnosti
        9% kroz optimizaciju procesa
      •  10% na upravljanju “outsourcing”
        20% na prikupljanju i čuvanju podataka
    •  

     

    FM Facility menadžment

    je interdisciplinarna oblast primarno posvećena održavanju velikih komercijalnih ili institucionalnih zgrada kao što su kancelarijski kompleksi, banke, pošte, hoteli, rezidencijalne zgrade, škole, bolnice, klinički centri, industrijska infrastruktura itd.

    IFM Integrisani Facility Management je nastao integracijom višedecenijskog iskustva iz oblasti inženjeringa sa jedne strane i inovativne softverske tehnologije CAFM za podršku FM-u sa druge.

    Computer Aid Facility Management je informacioni sistem za kompjuterski potpomognuto održavanje kompletnog objekta koji će vašoj organizaciji olakšati integraciju ljudi, lokacija, procesa i tehnologije u cilju sigurnog i nesmetanog funkcionisanja vašeg sistema. Uspeh ovog softvera dolazi kroz kreativnost, inovacije i novu tehnologiju.

  • Ciljevi primene

    • Strateško, efikasno i precizno upravljanje
    • Optimizacijom do ušteda (IFM Know-How)
    • Kontrolom do realnih troškova (IFM Know-How)
    • Usklađivanja objekta sa zakonskom regulativom
    • Racionalna potrošnja energije (Energetski pasoš)
    • Sveobuhvatni menadžment resursa
    • Superiorno bežično rešenje FM. Mobile (NFC, RFID)

     

     

     

    Naše strateško rešavanje dugoročne održivosti izgrađenih sistema i njihovih vrlo različitih segmenata, putem Integrisanog FACILITY MANAGEMENT-a (sveobuhvatno održavanje objekata, može biti od značajne koristi svim poslovnim sistemima i kompanijama koje posluju u vrlo složenim uslovima privređivanja. Onima koji dobro posluju da učvrste svoju poziciju na principima optimizacije, racionalizacije i ušteda, a svima drugima da najkraćim putem savladaju  nagomilane probleme u svom poslovanju.

Posetilaca online

Ko je na mreži: 29 gostiju i nema prijavljenih članova

Kako doći do nas

PAK 149106 Zvezdara
Beograd, R.Srbija
Pon. - Pet. 9 - 17h
  Vikend: 9 - 12h

Kontakt info

Ukoliko imate bilo kakva pitanje ili nedoumice vezane za naše usluge budite slobodni da nas kontaktirate.

Pošaljite nam zahtev za konkretnu ponudu na naš email i odgovorićemo Vam u najkraćem mogućem roku.

Vaša pitanja, sugestije i predloge možete poslati i preko kontakt forme. Odgovorićemo Vam u kratkom roku, ne duže od 24h.

Brza pitanja i odgovori